سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت واکنشگرا

طراحی سایت فروشگاهی

ورقه نخستطراحی تارنما responsive (عکس العمل گرا)

تارنما عکس العمل گرا یا این که وب سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی میباشد که با بعد ها و رزولوشن دستگاههای متعدد سازش داراست و یوزرها سوای دقت به اینکه شیت اکران دستگاهشان کوچک باشد (مثل اکثر تلفن همراه های هوشمند گوشی) یا این که نمایشگری میانگین(مثل لپ تاپ و تبلت) و یا این که نمایشگرهای عظیم (کامپیوترهای رومیزی و ال سی دی های وسیع)داشته باشند، می‌توانند به راحتی تارنما را چک نمایند و دیگر نیازی وجود ندارد اندازه ورقه را تغییر‌و تحول دهند که تارنما به طور بدون نقص چشم خواهد شد.

امروزه یوزرها از نمایشگرهای متفاوت در بعد ها عظیم و کوچک برای دستیابی به صفحه های وب به کار گیری میکنند. براین اساس سایتی می تواند در فضای اینترنت چیره باشد که بتواند به تمامی یوزرها مراجعه کننده به تارنما سرویس ها مطلوب ارائه دهد و اکران وبسایت به طور بدون نقص باشد .

حدود 50 درصد از یوزرها از گوشی و تبلت برای مشاهده تارنما ها به کارگیری میکنند و اگر که قالب وبسایت شما اکران صدق در تلفن همراه و تبلت نداشته باشد یوزرها بخش اعظمی را از دست خواهید اعطا کرد. چون این دسته از یوزرها بعد از ورود به وب سایت شما چنانچه که نتوانند مطالب تارنما شما‌را به راحتی مطالعه کنند ممکن میباشد وب سایت شمارا فورا رخنه‌ نمایند و وارد وبسایت دیگری شوند که به صحت در دستگاه آنها اکران داده خواهد شد. با دقت به آیتم مطرح گردیده وجود وب سایت ریسپانسیو(عکس العمل گرا) برای وب سایت ها امری ما یحتاج و ضروری می باشد.

تمامی تارنما هایی که در اینترنت وان پباده سازی می شود، به طور کامل ریسپانسیو می باشند و با همگی نمایشگرهایی که میتوان وبسایت را روئت کرد، سازش دارا‌هستند.

 

ساخت سایت شرکتی

مزایای وب سایت های ریسپانسیو:

-سازش با همگی سایزهای نمایشگرهای گوناگون مانند گوشی، تبلت و لپ تاپ و . . .

-اکران مطلوب وبسایت در طیف وسیعی از مرورگر های تازه و سابق

-انعطاف پذیری بالا و کارآمد

-مقرون به صرفه بودن (به نسبت ساخت سایت با ورژن گوشی)

-مرتبه بهتر و فراتر در گوگل

-ارتقاء توان seo وب سایت (به جهت پوشش همگی یوزرها)

-ارتقاء بازدیدکنندگان تارنما

-محبوبیت بیشتر میان موتور های کاوش

تفاوت وب سایت های ریسپانسیو و ورژن گوشی وب سایت:

گوگل پباده سازی ریسپانسیو(عکس العمل گرا) را برای طراحی وب سفارش می‌دهد.

تارنما های ریسپانسیو دارنده url و html یکسان می‌باشند و این قابلیت و امکان را دارا‌هستند که روی کلیه دستگاه ها(با سایزهای متعدد ورقه اکران) به صحت اکران داده شوند و فعالیت نمایند.

این مسئله سبب ساز می‌گردد که گوگل بتواند شل خیس و باصرفه خیس محتوای وبسایت رو نماد گذاری نماید.

البته هنگامی که برای تلفن همراه سایتی مستقل پباده سازی و منتشر کنیم، url و html وب سایت منحصر به فرد تلفن همراه با وب سایت پباده سازی گردیده برای کامپبوتر مختلف میباشد. به همین برهان گوگل برای ورژن های متعدد یک تارنما یک‌سری توشه نظم دهی و علامت گذاری داده ها را انجام می دهد. این قضیه تأثیرات منفی در فرآیند سکو بندی گوگل دارااست.

یک کدام از عارضه ها دیگری که گوگل پباده سازی ریسپانسیو تارنما را سفارش میکند این میباشد که همه محتویات روی یک تارنما و یک url قرار می‌گیرند و این مورد سبب ساز می شود که یوزرها ریلکس خیس با تارنما رابطه برقرار نمایند و وبسایت را به اشتراک بگذارند.

به صورت نمونه حالتی را در حیث بگیرید که شما یک مطلبی را از روی یک وبسایت پباده سازی گردیده برای گوشی در چهره بوک با کسی به اشتراک میگذارید.

هم اکنون در شرایطی‌که طرف دیگر با کامپیوتر رخ بوکش را محاسبه نماید، مقاله به اشتراک نهاده گردیده با به عبارتی فرمت پباده سازی گردیده برای گوشی بار گذاری می‌شود که‌این قضیه به هیچ عنوانً استفاده کننده پسند وجود ندارد.

امروزه تجربه کاربری (user experience) یک فاکتور خیلی اساسی در جایگاه بندی تارنما شما در گوگل می باشد و به همین ادله پباده سازی ریسپانسیو سایت روی seo تارنما تأثیر مثبت دارااست.