سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عادتهای بد در برنامه نویسی

عادت‌های بد در برنامه نویسی

 

 

نرم افزار نویسی در طراحی سایت فروشگاهی یکسری سال قبلی به یکی‌از پرطرفدارترین شغل ها تبدیل گردیده و اشخاص متعددی درین فن درگیر به فعالیت می باشند البته مانند شغل ها دیگر، درین حوزه هم اشخاص فن‌ای که به طور اصولی عمل انجام می دهند وجود دارا هستند؛ و هم اشخاص تازه کار. متأسفانه خیلی از منابع دانشگاهی و اینترنتی که در منطقهی نرم افزار نویسی وجود دارا هستند؛ تنها به مسائل فنی این فن می پردازند و شیوه‌های عمل فن‌ای را فراگیری نمی‌دهند. از این رو برنامه نویس ها متعددی می باشند که از به عبارتی در آغاز و در حین یادگیری مسائل را بعضیً به شیوه‌های خطا و یا این که نامناسب فرا می گیرند و این مسائل به‌مرور برهه زمانی برای آنها تبدیل به عادت شود. عادت بدی که در‌حالتی که جلوی آن گرفته نشود، به دنبال‌ی شیوه اپ نویسی برای آنها مشکلاتی را به وجود میاورد. در‌این نوشته‌ی علمی ما کارایی کردیم به تنی چند از این عادت‌های بد اپ نویسی که متأسفانه در میان اپلیکیشن نویس‌ها رایج میباشد؛ بپردازیم. پس در صورتی‌که در اولِ مسیر اپ نویس شدن میباشید و یا این که چند سال میباشد که با عادت‌های خطا، کد زنی میکنید؛ با ما تا انتهای این نوشته‌ی‌علمی یار و همدم باشید.

 

عادت‌های اپلیکیشن نویسی 

 

اپلیکیشن نویس بد کد را فارغ از اینکه فهم و شعور نماید، به کار گیری می‌نماید

در خیلی از انجمن‌های برنامه نویس ها، کدهای متعددی وجود دارا‌هستند که بخش اعظمی از نرم‌افزار‌نویس‌ها برای صرفه‌جویی در طول خویش از آن ها استعمال می‌نمایند. ولی این عمل هیچ ایرادی ندارد و نقص‌ اساسی هنگامی میباشد که‌این کد را سوای فهمیدن آن به کار گیری کنیم. این عادت بد، مشکلات متعددی را برای شما به وجود می آورد.

 

اسم‌گذاری غلط متغیر و توابع

این عادت بد را طیف عظیمی از برنامه نویس ها دارا هستند. شما تحت عنوان نرم‌افزار نویس مختارید تا به هر شکلی که دوست دارید، متغیرها و توابعی که درگیر تایپ کردن آنها می‌باشید را اسم‌گذاری نمائید ولی بایستی اعتنا داشته باشید که در حالتی‌که اصولی این عمل را انجام ندهید، خیر فقط فرد دیگری توانا به شعور کدها شما نخواهد بود، بلکه چنانچه نرم‌افزار‌ای که می‌نویسید عظیم باشد، بعداز یک ماه که به توابع و متغیرهای اول خویش برگردید، شما نیز در فهم و شعور آن ها به اختلال خواهید خورد.

 

عادت‌های اپلیکیشن نویسی 

 

به کارگیری از کدهای تکراری

یکی مهمترین اصول اپلیکیشن نویسی، ضابطه Don’t Repeat Yourself یا این که “مجدد کاری مکن” میباشد. یک اپلیکیشن نویس رشته‌ای مدام در کوشش میباشد تا متوجه خواهد شد کدام نصیب‌های کدش شبیه می باشند. نرم‌افزار نویس رشته‌ای کلاس‌ها و توابع خویش را جوری می‌نویسد که واحد سنجش کدهای تکراری به دست کم رسد. این عمل علاوه بر پاک شدن کد، وجود باگ در آینده را نیز کمتر خواهد کرد.

 

کد نویسی سوای ساختار

رعایت اصول و قواعد نرم‌افزار نویسی عمل رنج میباشد. ولی هیچ کاری فارغ از رنج به سرنوشت نخواهد رسید. فرق دربین نرم‌افزار نویس رشته‌ای و یک اپ نویس بی آلایش در همین مسائل میباشد. می‌باشند نرم‌افزار نویسانی که پیش از استارت یک پروژه ساختاری برای کد زنی معین نمی کنند که همین قضیه منجر میگردد که هنگام عمل تیمی اکثر وقت ها به ایراد بخورند و نتوانند در دست گرفتن خیر و خوبی بر روی کدهای خویش داشته باشند. پس چنانچه شما می خواهید به اپلیکیشن نویسی رشته‌ای تبدیل گردید؛ قطعاً پیش از آغاز کد زنی، ساختاری را برای آن تعیین نمایید.

 

حرف آخرین

در‌این نوشته‌ی‌علمی تلاش کردیم گسترده‌ترین اشتباهات و عادت‌های بد و فنی برنامه نویس ها را به شما نشان دهیم. اپ نویس شدن فعالیت رنج میباشد و چهت نیل به بالاترین درجات درین حوزه، مسیر دشواری را می بایست در نوردید. مسیری که نیاز به شکیبایی و عملکرد همیشگی داراست. پس درصورتی که تا به امروز مطالعه‌ی نرم افزار نویسی را آغاز نکرده‌اید، همین اکنون اراده خویش را جزم نمائید و کد زنی را استارت نمایید.