سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی پایتون

آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی پایتون

 

 

هیچ‌چیزی راجع به  طراحی سایت فروشگاهی پایتون نمی‌دانید و می خواهید نرم افزار‌نویسی را با آن استارت نمائید؟ نوشته‌ی علمی‌ی پیش‌رو که به تشریح ماهیت پایتون و یادگرفتن مقدماتی آن می پردازد، اختصاصی شما میباشد.

 

 

امروزه لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی به‌وفور یافت میشوند، لهجه‌هایی که هرکدام نقاط ضعف و قوت خاصی را دارند و مزیت‌هایی متنوع ارائه میدهند. درصورتی که در منطقهی نرم‌افزار‌نویسی به تحقیق پرداخته باشید، مسلما اسم پایتون (Python) را زیاد شنیده‌اید. پایتون را می‌اقتدار یکی‌از دوستداشتنی‌ترین لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی در جهان خطاب کرد.

 

از پایتون برای ساخت و ساز اینترنت‌وبسایت‌ها و اپلیکیشین‌های بسیار محبوبی نظیر اینستاگرام، گوگل، اسپاتیفای و نت‌فلیکس مستعمل و از همین‌رو گویش اپلیکیشن‌نویسی موردبحث اهمیتی ویژه داراست. از پایتون به‌طور معمول در منطقهی دانش داده‌ها و یادگیری ماشین هم به کارگیری می شود. همه این مورد ها دست‌به‌دست هم می دهند تا بتوانیم از پایتون به‌تیتر یک لهجه نرم افزار‌نویسی به یاد ماندنی و منسوخ‌نشدنی خاطر کنیم؛ زبانی اپلیکیشن‌نویسی که قرار میباشد موقتا در بازار باقی بماند و به وسیله اشخاص متعددی مورداستفاده قرار گیرد.

 

درکنار اقتدار بالا و بضاعت انعطاف ‌زیاد، پایتون را می‌قدرت جزو لهجه‌هایی به‌اکانت آورد که اشخاص نو‌عمل می توانند در وقتی سریع طرز‌ی عمل کردن با آن‌ را خاطر بگیرند. درواقع شمار متعددی از متخصصان، پایتون را نوعی لهجه نرم افزار‌نویسی «جدید‌کارپسند» به‌اکانت میاورند که شمار درخورتوجهی از عشق و علاقه‌مندان به دنیای کدنویسی، نخست به‌سراغ آن میروند.

 

پایتون یکی دوست داستنی‌ترین گویش‌های نرم افزار‌نویسی عالم میباشد

پایتون زبانی میباشد که در‌حالتی که سراغ آن بروید درهای جدیدی از دنیای کدنویسی به ‌رویتان گشوده می‌نماید و سبب زیاد شدن شوق و اشتیاق شما درین حوزه می شود. تنوع بالای قابلیت و امکان‌ها سبب ساز میشوند پایتون، هم برای افرادی که به‌طراوت کدنویسی را آغاز کرده‌اند مطلوب باشد و هم اشخاصی که به‌شکل رشته‌ای در‌این حوزه سرگرم‌به‌عمل می باشند. ازطریق پایتون قابلیت و امکان انجام کارهایی سطح بالا نظیر نرم‌افزار‌نویسی شیءگرا (Object-Oriented Programming) هم مهیا میگردد. 

 

مراحل بسط‌ی گویش اپ‌نویسی پایتون در ده سال‌ی 1980 میلادی به‌رهبری خیدو فان روسوم، نرم‌افزار‌نویس هلندی، در مؤسسه‌ی پژوهشی Centrum Wiskunde & Informatica (موسوم‌به CWI) مقدمه شد. پایتون را تا حد متعددی می‌قدرت زاده‌ی ذهن فان روسوم به‌اکانت آورد، اپ‌نویسی که از خودش به‌تیتر «فرمانروای نیک‌خواه و دائمی» پایتون حافظه می‌نماید. ولی فان روسوم در سال 2018 از منزلت خویش به‌تیتر رهبر پایتون گوشه‌گیری کرد تا این وظیفه به شورای مدیریتی پایتون (Python Steering Council) داده گردد.

 

پایتون درباره‌ی اپلیکیشن‌نویسی چه ضوابطی دارااست؟ عمده‌ی کارشناسان پایتون را جایگزین گویش نرم افزار‌نویسی ABS فکر‌می کنند. پایتون نوعی گویش نرم افزار‌نویسی تفسیری سطح بالا میباشد که در حیطهی گسترش‌ی سریع نرم افزار (RAD) کاربرد متعددی داراست و می‌اقتدار از آن به‌تیتر زبانی پویا (Dynamically Typed) هم حافظه کرد که از قابلیت و امکان آشغال‌عده‌کن (Garbage Collector) فایده میگیرد و از پارادایم‌های چندگانه‌ی نرم افزار‌نویسی دربرگیرنده شیءگرا، خط مش‌ای (Procedural) و تابعی (Functional) پشتیبانی می‌نماید. 

 

در صورتیکه جدید‌فعالیت می باشید و اصطلاح‌های مطرح‌گردیده در جمله بالا شما‌را سردرگم کردند نگران نباشید. همین کافی میباشد که بدانید یادگیری پایتون کاری نسبتا معمولی میباشد. همین گویش نرم‌افزار‌نویسیِ به‌اصطلاح بی آلایش، مزیت‌هایی زیادی ارائه می دهد و توان و محبوبیت بسیار متعددی داراست. به‌دنبال زومیت را ملازمت و همراهی فرمائید تا به‌شما فراگیری دهیم که چه‌گونه می توانید عمل با پایتون را استارت و اولیه نرم افزار خودتان را ایجاد فرمایید.