سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 اصطلاح مهم که هر برنامه نویسی باید بداند

5 اصطلاح‌ مهم که هر برنامه نویسی باید بداند

کلیه اشخاص میخواهند  طراحی سایت فروشگاهی یک گسترش‌دهنده برنامه باشند؛ البته هیچ کس نمیخواهد مشقّت‌های تبدیل شدن به یک گسترش‌دهنده اپلیکیشن را متحمل گردد. یکی‌از عارضه ها این قضیه این میباشد که اشخاص نمی‌دانند چطور می‌قدرت این تمامی اصطلاحات متفاوت را در ذهن مراقبت کرد. به‌دنبال 5 اصطلاح‌ اصلی اپلیکیشن‌نویسی که تحت عنوان یک مبتدی و تازه کار می بایست بدانید و هنگام یادگیری طریق کدنویسی به صورت روزانه با آنها مواجه میشوید را ارائه کرده‌ایم.

 

فهرست مطالب این نوشته نهفته کردن 

1. سرآغاز

2. ویرایشگر متن

3. IDE (اطراف بسط یک دست)

4. لهجه نرم افزار‌نویسی در قبال لهجه‌های اسکریپت‌نویسی

5. فریمورک‌های برنامه در قبال کتابخانه‌های نرم افزار

6. شِبه کد

7. این اصطلاح‌ها فقطً یک نقطه آغاز میباشند

سرآغاز

از شما انتظار نمی‌رود که همگی اصطلاح‌های نرم افزار‌نویسی که می بینید را محافظت نمائید. در طول تمرین‌های متعدد به صورت شهودی، اصطلاح‌ها و تعاریف آنها را خواهید آموخت، پس عملکرد نمائید روی تشخیص منطق چرایی و چگونگی به کارگیری از این اصطلاح‌ها در یک فضا نرم‌افزار‌نویسی متمرکز گردید.

 

این نحوه به صورت خاص با در حیث به دست آوردن اصطلاح‌های پیچیده نرم افزار‌نویسی که غالباً مشتمل بر کلمه‌های سردرگم کننده دیگری نیز می شود موثر خواهد بود. در هر حالا نکته حائض اهمیت این میباشد که در هنگام یادگیری گویش اپلیکیشن‌نویسی، استرس نداشته باشید.

 

ویرایشگر متن

ویرایشگر متن نرم افزار‌ای میباشد که با آن به دستکاری متن میپردازیم. گرچه این معنی میتواند معمولی به لحاظ بیاید؛ ولی در صورتی بدانید به کارگیری از یک ویرایشگر متن مطلوب تا چه اندازه اساسی میباشد شگفت‌زده خواهید شد.

 

Notepad در ویندوز یک مثال مشهور از اپ ویرایشگر متن میباشد. با این وجود، نرم‌افزار‌های ویرایشگر متن به جهت قابلیت و امکان‌های نرم افزار‌نویسی‌شان دارنده امرها و خصوصیت‌های مختلفی میباشند. به این ترتیب قابلیت کدنویسی سریع‌خیس و تمیزتر مهیا می‌گردد.

 

یکی‌از این خصوصیت‌های اساسی، هایلایت کردن امر گویش (syntax highlighting) میباشد. این امکان به قابل انعطاف‌افزارهای دستکاری متن، قابلیت و امکان‌ هایلایت کردن قسمت‌های گوناگون متن با رنگ‌های گوناگون را می دهد. براین اساس نرم افزار‌نویس میتواند امرها، لهجه‌ها، و نمادهای متفاوت را با نگاهی زود گذر در مدرک شناسایی نماید. هایلایت کردن امر لهجه برای اعتنا به مشکلات و جداسازی نصیب‌های گوناگون کد به طور کاملً ضروری میباشد. این قابلیت و امکان همینطور سبب تسریع در ادراک شهودی منطق اپلیکیشن‌نویسی میگردد. تحت عنوان یک نمونه بی آلایش، یک پرانتز گشوده قرمز به‌این معنا میباشد که می بایست پرانتز بسته نیز نوشته خواهد شد.

 

++Notepad و Sublime Text دو مثال دیگر از قابل انعطاف‌افزارهای بازنویسی متن خوب می باشند که میتوانید آنها را دانلود کرده و گزینه استعمال و محاسبه قرار دهید.