سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی چندین گویش نرم افزار نویسی در طراحی وب

 

اولی گام در مراحل ساخت وب سایت تعیین لهجه نرم افزار نویسی مطلوب میباشد. پیش از استارت پروژه طراحی سایت فروشگاهی  می بایست بدانید به چه امکاناتی در تارنما خویش نیاز دارید و این تجهیزات با استعمال از کدام گویش اپلیکیشن نویسی قابل انجام میباشد.

 

در قبل در زمینه ی بعضا لهجه‌های رایج در طراحی وب سایت، در نوشته‌ی علمی‌های تاریخچه طراحی وب سایت و اصطلاحات رایج در میزبانی اینترنت نوشتیم. ولی در‌این نوشته‌ی علمی به طور بدون نقص به ارزیابی لهجه‌های قابل به کارگیری در طراحی وب می پردازیم.

 

یک طراح وبسایت مانند معمار فعالیت می نماید. وظیفه‌ی طراحی وب و ساختار مهم آن بر عهده طراح میباشد. طراحان وب سایت به دو نصیب تقسیم می گردند :

 

Frontend developer:  پباده سازی بخشی از وب سایت که استفاده کننده آن را مشاهده می نماید و به لهجه‌های html ،java ،css میباشد.

Backend developer:  پباده سازی ساختار وب سایت در پشت صحنه، مانند خزانه‌های اطلاعاتی، محل‌ حفظ پوشه‌ها و داده ها یوزرها که با لهجه‌های Php ،Asp ،Ruby ،Python نوشته می گردند.

به طراحانی که از ساختار تا پباده سازی ظاهری و فعال‌سازی آخرین،طراحی وب سایت را انجام میدهند، Full stack Developer گفته میگردد.

 

 

 

معرفی چندین گویش نرم افزار نویسی در طراحی وب

1 – HTML (HyperText Markup Language)

HTML او‌لین لهجه نرم‌افزار نویسی زیر اینترنت میباشد که در سال 1990 ساخت‌و‌ساز شد و برای طراحی وب با تجهیزات جزئی و بی آلایش آیتم به کار گیری قرار می‌گرفت. اولی وبسایت اینترنتی در سال 1991، بوسیله آقای مجموعه برنرز لی با این گویش نرم افزار نویسی نوشته شد و به ندرت تجهیزات بیش تری به آن اضافه شد.

 

در سال 2010، با عرضه شدن نسخه 5 این گویش اپلیکیشن نویسی به عنوان HTML5،  در طراحی وب انقلابی بوجود آمد. همینطور ساخت وب سایت برخورد گرا از این سال استارت شد. این نوع پباده سازی به طراح این قابلیت و امکان را میدهد که بتواند سایتی تولید نماید که با هر سایز از شیت اکران، هماهنگی داشته باشد.

 

کد تحت یک فرمان HTML معمولی میباشد:

 

 

 

 

 

 

A Dummy Heading

 

 

Some text that spans the line..

 

 

 

 

 

 

 

2- CSS (Cascading Style Sheets)

 CSS بوسیله کنسرسیوم کانال جهانی اینترنت یا این که W3C، در سال 1996 معرفی شد و منجر شد طراحی وب جان جدید ای بگیرد. این کنسرسیوم افسر میباشد تا استاندارد های مایحتاج را در وب و گویش‌های اپلیکیشن نویسی ساخت‌و‌ساز نماید و کلیه بایستی از این استانداردها پیروی نمایند.

 

با امداد گویش اپ نویسی CSS، طراح میتواند قالب پباده سازی صفحه های تارنما را استایل بندی نماید. همینطور برای متن و تصاویر، ویژگی ها را از فولدر CSS فراخوانی می‌نماید که‌این خویش سبب ساز کاهش برهه زمانی کد نویسی می‌گردد.

 

استایل کلی تارنما در فولدر CSS ذخیره می گردد که از فولدر‌های اجرایی وب سایت جداگانه میباشد. در شرایطی که که موردنیاز باشد در قسمت های گوناگون وبسایت تغییری داده خواهد شد، از روش دستکاری این فولدر می‌قدرت تغییرات موردنیاز را در کل صفحه های وبسایت ساخت.

 

از جمله اگر که شما در پوشه CSS مشخص و معلوم فرمائید که فونت وب سایت شما Tahoma با سایز 10 باشد، مجموع متن‌ها با فونت و اندازه معلوم گردیده در وب سایت نشان داده می شود. درحال حاضر در شرایطی که بخواهید سایز فونت را از 10 به 12 تغییر‌و تحول دهید، دیگر نیازی به دستکاری تک تک پوشه های قالب وجود ندارد. فقط مورد نیاز میباشد که در پوشه CSS، اندازه فونت را از 10 به 12 تغییر و تحول دهید و به همین راحتی تمام صفحه ها تارنما دستکاری می‌شوند.

 

CSS به گذر زمان بازه زمانی دستخوش تغییراتی شد و در سال 1999 نسخه 3 آن عرضه شد. امروزه به کارگیری از CSS در طراحی وب سایت بسیار یادگرفتن میباشد و حدوداً سایتی نیست که از آن به کارگیری نکرده باشد.