سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون و کـاربردهای آن

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون و کـاربردهای آن

 

 

 

پایتون چه است و خلاصه تاریخچه :

 

لهجه اپ نویسی پایتون و طراحی سایت فروشگاهی  یک لهجه اپ نویسی چندین منظوره ،شی گرا و سطح بالا به حساب آورده می شود.این لهجه نرم افزار نویسی در ده سال ی 80 تا 90 میلادی بوسیله Guido van Rossum ،مهندس هلندی در مرزوبوم هلند پباده سازی شد.به گفته ی طراح آن مقصود از ساخت و ساز این لهجه فقط ساخت و پباده سازی یک گویش با فایده وری بالا و خوانایی بیشتر بوده.گویش نرم افزار نویسی پایتون به زبانهایی همانند پرل،روبی شباهت اکثری دارااست.یادگیری این گویش نرم‌افزار نویسی بسیار آسوده میباشد به نحوی که اشخاصی که هنوز شعور صدق از اپ نویسی ندارند می‌توانند با این گویش کار خویش را ابتدا نمایند. 

 

 

خصوصیت های پایتون:

چندمنظوره

شی گرا

سطح بالا

امکان خوانایی و منفعت وری بالا

آسانی در یادگیری

متن گشوده بودن

ایمن بودن

و...

 

 

کاربردهای لهجه پایتون:

بزرگترین و اصلی ترین بخش این نوشته‌علمی قسمت کاربرد آن میباشد.چراکه پیش از تعیین یک لهجه اپلیکیشن نویسی بایستی به نیکی با امکان ها و کاربردی که یک گویش نرم افزار اپلیکیشن نویسی میتواند در آینده برایتان داشته باشد شناخت پیدا نمائید. گویش اپلیکیشن نویسی پایتون کاربردهای فراوانی دارااست .با لهجه پایتون کار کشته خواهید بود پباده سازی رابط گرافیکی مخاطب(GUI) انجام مشاهده کرد.با پایتون می‌توانید پایین اینترنت نرم‌افزار نویسی فرمائید و به پباده سازی قابل انعطاف افزارهای کاربردی محاسباتی بپردازید.عمده ترین کاربرد گویش اپلیکیشن نویسی پایتون در حوزه ی مقر داده ، داده کاوی ،کانال و امنیت ،اسکریپت نویسی است.با گویش نرم‌افزار نویسی پایتون میتوانید بازی سازی و کارتن سازی انجام دهید و برای ربات ها اپ نویسی فرمایید. 

 

 

چه اشخاصی پایتون فعالیت می نمایند؟

همانطور که گفته شد ، لهجه پایتون قابلیت و امکان های بسیار و کاربردهای فراوانی دارااست.ولی معمولا چه اشخاصی پایتون فعالیت می‌باشند؟؟تمامی ی اشخاصی که در حوزه ی کانال و اسکریپت نویسی کار می نمایند از این گویش فایده می‌برند.همان گونه که ذکرشد این گویش سازش بالا و ایمنی خیر داراست از این رو هکـرها نیز در حوزه ی امنیت داده ها و داده کاوی از پایتون به کار گیری می نمایند.این لهجه نرم‌افزار نویسی مستعمل در موتورهای جستجوی گوگل و اسپایدار های اینترنت و موتور گرافیکی یوتیوب می‌باشد. 

از آنجایی که‌این لهجه بسیار انعطاف پذیر و کاربردی در پباده سازی قابل انعطاف افزارهای محاسباتی میباشد ، سازمان فضایی ناسا نیز در تولید نرم افزار های خویش از آن منفعت می‌برد.این لهجه اپلیکیشن نویسی در توزیع های گوناگون سیستم برهان لینوکس نیز وجود داراست. 

 

 

آینده ی لهجه اپلیکیشن نویسی پایتون :

گویش اپ نویسی پایتون یک گویش سطح بالا و قوی میباشد و ضمن یادگیری آسوده کاربردهای فراوانی دارااست و بیشتراز دو ده سال میباشد که همچنان آیتم به کارگیری اکثری از سازمانها و شرکتها و نرم افزار نویسانشان قرار می گیرد براین اساس یک گویش مجموع نشدنی به حساب آورده می شود. لهجه نرم‌افزار نویسی پایتون او‌لین گویش کاربردی،دوست داستنی و توانا در سال 2017 است و از اعتبار بسیار بالایی شامل است.